Tippek a böjti időszakra

Megkezdődött a böjti időszak

Tehát ne rohanjuk meg az üzletek péksüteményes polcait, mert azzal többet ártunk (inkább akkor együnk húst). Hanem ez idő alatt kerüljük a zsíros, fűszeres, nehéz ételeket, részesítsük előnyben a gabonát, a zöldségféléket, fogyasszunk sok levest és folyadékot.

 

Segítheted a böjti idő alatti méregtelenítést zöld teával, gyógyteákkal, vagy zöld kávé fogyasztásával, hogy még hatékonyabb legyen.

 

Így építsd be a napi rutinodba:

 

1. Reggel kezdd a napot egy csésze zöld teával, mindenféle édesítő nélkül. Ha eddig cukrosan ittad a teát, szokatlan lehet most az íze, de hamarabb meg fogod szokni, mint hinnéd. Kezdd ízesített zöld teával, azt édesebbnek fogod érezni, jó kezdő pont lehet.

 

 

2. Ha napközben kávézol, keverj zöld kávét a megszokott pörkölt kávédhoz 50-50% arányban. A zöld kávé nem módosítja a megszokott kávéd ízét, ha így keverve készíted el, viszont kifejti jótékony hatásait: gyorsítja az anyagcserét, gátolja a zsír lerakódását, stabilizálja a vércukorszintet, és magas antioxidáns-tartalma miatt erősíti az immunrendszert.

 

 

3. Délután, vagy este, ha már nem akarsz koffeint fogyasztani, akkor is fontos, hogy sok folyadékot fogyassz, ilyenkor választhatsz rooibos teát, gyümölcsteát vagy koffeinmentes zöld teát magadnak.

 

 

Tehát a legfontosabb:

    • Ne koplalj, ne éhezz
    • igyál sok folyadékot
    • És segítsd a szervezeted öntisztító folyamatait zöld teával, zöld kávéval vagy gyógyteákkal.